2009. szeptember 24., csütörtök

6 óra


Ez is negatív bejegyzés lesz, de most csak ilyen élményeim vannak. Mondom, hogy csúnya a kinti világ.:)
Szóval kezd elegem lenni a munkahelyemen az új kollegák részéről a "vicces" hangnemű beszólásokból. Már többször is elhangzott az elmúlt napokban, hogy milyen jó nekem, hogy csak 6 órás vagyok. Eddig nem reagáltam rá, de ma már megtelt a puttonyom, így hasonlóan vicces hangnemben válaszoltam, hogy ez akkor lenne király, ha a 8 órás béremet kapnám a 6 órára, így nem annyira az. Mire jött a válasz, hogy én még mindig mennyivel jobban jártam, mert ők a 10 óra munkára kapják a 8 órás bért. Ugyanis állandóan túlóráznak. Itt már komolyan felment bennem a pumpa, de jó vagyok konfliktuskezelésből:), ezért még mindig nem vették észre rajtam, hogy elöntötte az agyamat a kaki.
Kifejtettem, hogy 8 órás melónál (mivel ez már nem az első munkahelyük) kalkulálhatnak azzal, hogy van túlóra és ha az a gyakorlat, hogy ezt nem igazán fizetik ki, akkor először is jelezni kell a főnöknél, hogy kéne vagy be kell építeni a béralkunál eleve vagy lehet menni keresni más munkát. Tudom, pocsék főnök lennék, de nagyon nem bírom, amikor valaki állandóan a túlórák miatt panaszkodik. Ráadásul úgy, hogy a legtöbb esetben a napi 8 órában azért elég sok olyan dolog történik sok mindenkinél, ami nem a melóról szól vagy pocsék hatékonysággal végzik a dolgukat.
Amúgy, ha valaki rendszeresen teljes erőbedobással dolgozik napi 10-11 órát és tényleg csak fél óra ebédszünetet tart közben, az szerintem úgy kipurcan 3-4 hét után, hogy komoly egészségügyi tünetei lesznek. Ha viszont ugyanilyen hatékonyan dolgozik napi 8 órában, akkor sok esetben nincs is szükség túlórára. Persze mindig van pár húzós nap vagy határidős meló, amikor nem lehet kivédeni a túlórát, de nem napi rendszerességgel.
Különben pedig felnőtt emberek, ha baja van, akkor kommunikálja a főnöke felé, ne azt nézegesse, hogy a kollégája mit és mennyiért. Mindenkinek megvan a lehetősége. Ha legközelebb beszólnak, akkor tényleg azt fogom válaszolni, hogy kérjék át magukat 6 órába, aztán örüljenek!
A hab a tortán az volt, amikor mondta az egyik gyeremektelen csaj, hogy ez milyen jó szöveg, hogy a gyerekeimért kell menni az oviba és ezért nem tudok túlórázni. A következő mhelyén majd ő is ezt kamuzza...persze hozzátette, hogy ne vegyem magamra, mert nem azért mondja. Ja, nem vettem.
Szóval ez a szomorú, hogy a nők sem értik meg 6 órát. Azt a részét veszi, hogy én alig melózom. Ez az "alig" ugye 2 órával kevesebb, mint az övé, de a fizum is ennek arányában alakul. Abba az oldalába pedig nem gondol bele, hogy mellesleg 2 kisgyereket nevelek, háztartást vezetek (vagy legalábbis kísérletet teszek rá) és próbálok gondoskodni arról, hogy a következő generáció ne legyen annyira gáz, mint amennyire az lesz, ha mindenkinek karrierista apuka/anyuka jut.
Ezek után a távmunkának mekkora esélye van? Hihetetlen, hogy mennyire érettlenek vagyunk rá. Csak az irigység mindenekfelett!
Ja, és mindezek mellett a munkahelyi társasággal még mindig szerencsém van! Persze nagyrészt a régi kollegáimnak köszönhetően.

7 megjegyzés:

fv írta...

erről én most inkább nem nyilatkoznék.. Szintén 6 órában.. de rendszeresen túlórával.. hogy miért? munkakörömből adódik - és ezt akkor anno ki is fejtettem a főnökömnek! - , hogy nem lehet 6 órában csinálni..
másik: a főnök fia (kvázi kisfőnök és, mint kiderült a közvetlen főnököm - bár erről papírom nincs!) úgy gondolja, hogy nekem 6 órában több munkát kellene tudnom elvégezni, mint az elődömnek 8,5-ben! és ez komoly, le is vezette, mert én régen is képes voltam erre. Hiába mondtam, hogy igen, de akkor nem 6, hanem 8 órában csináltam ugyanezt!!!!
hmm? Ja és most mindenórás a felesége a 3. gyerekkel.. szóval, még elvileg tudja is, hogy mi a helyzet.. ELVILEG!!
ne engedd, hgoy ezen lovagoljanak, fogd fel viccként! jobban jársz, mint a gyomorproblémákkal!!

Viki írta...

Majdnem 3 hétig viccnek fogtam fel, de ma már betelt a pohár, amikor közölte az egyik nő, hogy ma inkább ő menne a gyerekeimért és maradjak itt helyette. Persze, jópofa is lehet meg minden, ha már nincs eleve tele a hócipője ezzel az ember lányának.Mindegy, holnap egyenesen megmondom nekik, hogy ezt a témát felejtsük el, mert már zavar.

Szerintem a túlórával alapvetően akkor van baj, ha ezt nem tudja kezelni önmagával az ember. Végig kell gondolni, hogy megéri-e, minden szempontból. És még ezek után is van úgy, hogy kényszerből ott kell maradni. Főleg manapság. De ha erre rájövök, akkor nem nyavajgok, mert minek, ha úgyis tudom, hogy nincs értelme!

Ráadásul szinte nincs az a munka, amit ne lehetne napi 24 órában csinálni.

vadcic írta...

Ezt a nőt hagyd csak hagy menjen el-legalább 1x- a gyerekeidért,hozza oda őket-többet egy szót nem fog szólni rád.

fv írta...

hát igen, egy idő után én is közöltem, mikor déután négykor poénkodtak vele, hogy na ez már nem poén tárgya többé, ha jót akarnak maguknak! azóta tudják, hogy lehet velem viccelni, meg ökörködni, de a munkaidőm nem téma már!!
megtanulták!

Tigrislilijom írta...

Üdvözöllek Magyarországon :-(((

Babi néni írta...

Hát, ez szomorú! :o(

Remélem, majd eszébe jut, amikor "kamuzza", hogy neked beszólt. ;o)

Egyébként meg azt üzenem nekik, hogy legyenek kemény csajok a főnökkel és akármennyire szeretik a munkahelyüket (8 vagy 6 órában), egy perccel se maradjanak tovább, mint a munkaidő - ha ez ilyen megterhelő. ;o) Inkább mondjanak le a cigiszünetről... A telefonon fecsegésről... A kávézásról... ;o)

amilgade írta...

Én is dolgozta irodába. Mit mondjak: pont ezért gyűlöltem az egészet. A beszólások, ki mennyit dolgozik stb. Ja és a szabadságolás. Nekem kutyámmacskámgyerekem van, ezért most én megyek el szabira karácsonykor, stb.
Ezért maradok a tanári pályán. Bár kikészítenek a tanulók, de legalább a szünetekben a gyerekemmel vagyok, és senki nem harcol, hogy ki mikor akar menni szabira.

 

Made by Lena