2010. augusztus 24., kedd

Nagyvázsonyi vár


A tatai vár mellett ez lett a másik nagy kedvencem!



Főleg miután maketten láttam, hogy milyen volt régen, miután Kinizsi megkapta és átalakítatta.

Volt hozzá érzéke, az biztos!:)


A toronyba fel is lehet menni,

bár először kollektív rosszul lettünk a csigalépcső látványától.

Mármit az aprónép és én.;-) Abba kezdetben bele sem gondoltam, hogy lefelé milyen lesz majd jönni. Egyébként a toronyban a második emeleten volt egy időben a női lakosztály és pont arra gondoltam, hogy itt aztán elég nagy bajban lehetett az ember lánya, ha éjszaka folyó ügyei támadtak. Pedig nem! Ugyanis a következő pillanatban már láttam is, hogy volt egy árnyékszék a folyosó végén.:) Jó, hogy van ami soha nem változik.:D

Mindenesetre nőként nem ez a torony álmaim netovábbja, mert tök sötét is lehetett,

amint az a melléklet kicsi ablakok mutatják,

de legalább büdös is. Mivel legalul volt a börtön, amelynek a mennyezetén volt 3 szellőzőnyílás. Ez a 3 nyílás az első emeleten található őrszobába nyomta a "friss" levegőt és innen már csak egy szint volt a női részleg.

Manapság naponta kétszer várjátékok is vannak, ezért találkoztunk az egyik fordulóban ezzel a lovacskával.:)


Természetesen ez a vár is szerepel a vártúrás játékban, így újabb pecsétet gyűjtöttünk.

0 megjegyzés:

 

Made by Lena