2010. július 3., szombat

Könyvek


Egész héten itthon voltam Dáviddal és így este fél nyolckor nem ájultam be szokás szerint az ágyba illetve Dávid délutáni alvása alatt is (bő 3 óra:)) jutott idő magamra. Azt gondoltam, hogy esténként varrni fogok, de valahogy mindig a könyveknél kötöttem ki. Így szép sorban kiolvastam négy könyvet.:) Viszont elég kritikus periódusomban lehetek, mert annyira egyik sem bűvölt el. Pedig nagy reményeket fűztem hozzájuk!

Először is itt volt Edward Cullen és Bella Swan történetének utolsó(?) kötete, a Hajnalhasadás Stephenie Meyer-től.

Korábban már angolul is elvesztettem az érdeklődésemet a könyv első negyede után, de akkor ezt annak tudtam be, hogy mivel angol tudásom nem annyira profi, ezért a lényeg ugyan átjön, de nem annyira árnyaltan. Tévedtem. Unalmas volt az egész magyarul is. Pedig az első kötetet imádom, németül is megvettem és hamarosan el is kezdem olvasni, hogy jobban motiváljam magam nyelvfrissítés terén!:) Szóval csalódás volt ez a 4. kötet.


Ezek után ismér egy sorozat következő történetébe kezdtem bele és gyanús, hogy ennek is lesz folytatása, mert a lehetőség simán benne van. Viszont az is biztos, hogy ezentúl ez a könyvtári kölcsönzős kategória lesz. Kerstin Gier: Keresztanya című könyvéről van szó.


Az első rész nagyon tetszett, humoros, könnyed és vidám annak ellenére, hogy az alapszitu nem annyira az. 35 éves nőt 2 gyerekkel hirtelen levált apuci egy fotómodellre. Ráadásként beköltözteti anyóspajti lepukkant, régi házába gyakorlatilag egy fillér nélkül. Tipikusan az "innen szép nyerni" helyzet. És nyer! Hogy mekkorát, arra ennek a második könyvnek kellett volna választ adnia. Nem sikerült. Jó, az elején még akár jó is lehetne a könyv, de utána halálosan unalmas, hogy egy 35 éves nő és egy hasonló korú pasi hónapokig azon szenved, hogy soha nem tudnak szexelni, mert mindig közbejön valami vagy valaki. Ez a 15 évesen olvasott Denise füzetekben még hihető, de 35 éves fejjel enyhén túlzásnak és kiakasztónak tartom, hogy erről szóljon több száz oldal.



Ezek után tegnapelőtt este Rosamunde Pilcher: Elmúlt a nyár című könyvével próbáltam helyrebillenteni az egyensúlyt.

Nem igazán jött össze. Szerintem türelmetlenül is olvastam, hogy már megint nem azt kapom, amire vártam, meg fájt a torkom is, ezért még rosszabb kedvem volt és annyira nem éltem bele magam a történetbe. Úgyhogy vagy ezért vagy azért, mert tényleg felületes a könyv, teljesen olyan érzésem volt, mintha egy nagyregény vázlatát olvasnám. Annyira jól ki lehetett volna egészíteni és egy gyönyörű regényt írni belőle, ezért megint csak bosszankodtam. Mintha hatalmas írói vénával rendelkeznék!:))



Mindegy, a mai könyvtől már nem is vártam sokat, mert ez már a tizenvalahanyadik része egy vámpíros sztorinak.

Az első 4 könyv még nagyon jó volt, utána átment gruppenszexbe az egész és egyre silányabbak lettek a történetek. Csak az ember lánya mindig reménykedik és megveszi a legújabb kötetet is, hogy hátha visszatér a régi Anita Blake, a vámpírvadász valamilyen tökös kis történettel és vagány szöveggel! 6 és fél éve olvasom, de az utóbbi években már tényleg csak a kíváncsiság miatt, hogy mit lehet még szexuális téren kihozni, amit eddig nem említett. Megállapíthatom, hogy Laurell K. Hamilton és az írócsoportja (mert az is van neki és elég bizarr az egész, figyelembe véve a történeteket) fantáziájuk és kreativitásuk végére ért. Bár ezt nem csodálom, mert Anita Blake-nek, aki az első 4 részben 24 évesen még totál prűd volt és egy csóktól is kiakadt, ami szintén túlzás volt, szóval ennek a nőnek így 30 éves kora felé van fixen 4 vámpír-, 3 vérfarkas- és 1 vérleopárd szeretője ezekkel rendszeresen részesíti előnyben a gruppent, plusz minden könyvben beesik még vagy 6-8 pasi az ágyába és múltkor már a leszbi szálat is kimerítették. Ebben a "Fekete vér" című könyvben is leginkább a fenti téma volt napirenden, bár nem figyeltek oda és egy iciripiciri cselekmény is belekerült, ezért kénytelen leszek megvenni a következő részt is. Hátha...



0 megjegyzés:

 

Made by Lena